Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 14 April 2011

Salam pertemuan

assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada pembaca blogspot sekalian.Ini meruapakan kali kedua saya mereka blog utk diri sy coz sebelum ni mmg dh ada blog juz dh lama tak open so jawabnya mmg forgot ah semua details akaun.Tapi apa yang saya ingin kogsikan di sini ialah satu perkara yang boleh kita kongsikan bersama iaitu perkongsian dari segi ilmiah.Ia merangkumi persoalan yang terbuku di hati anda atau pun anda mahu mencari jawapan ataupun bertanya kpd saya beberapa soalan berkaitan dgn kerjaya dan juga pelajaran.saay akan cuba utk menjawab persoalan anda selagi yang saya mampu.

Sebelum saya memulakan topik perbualan kita pd hari ini terlebih dahulu sy ingin meceritakan serba sedikit berkaitan ttg diri sy sendiri.nama diberi Muhammad Fariqh bin Aminnudin,berumur 19 tahun ( so far ah ),masih menuntut di IPT dan sdg mengambil kos yg agak kritikal ( mmg kritikal pon ) iaitu farmasi.perjalanan saya masih ajuh lagi dan byk yg perlu diusahakan oleh sy dlm mencapai cita2 saya kelak insya allah.

sebentar td sy ada menyebut ttg farmasi kan so anda semua mesti terkejut,tertanya2,terpegun,berasa amat kagum dan lain2 lah kan coz kos yg sy ambil ni mmg agak sukar ( mmg sukar he3 ).panjang ceritanya mengapa sy menceburi diri dlm bdg kritikal ni kan.tapi utk menjimatkan ruang ( malas nk tulis panjang2 ) saya pendekkan citer jelah.

pada awalnya sy merupakan seorg pelajar mendpt keputusan yg agak mengecewakan dlm SPM.Tapi sy tdk berputus asa dlm mencapai kejayaan.pelbagai IPTA,maktab mahupun kelayakan ke form 6 sy tdk mendpt tempat even SPA pon tak dpt.yg dpt juz form 6 agama jer sy tak minat so sy juz stdy 3 bulan jer kat form 6 then alhamdulillah sy dpt  msuk UiTM dlm kos Pra Diploma .kat situ sy struggle btul2 dan alhamdulilah sy lulus tapi tak lepas utk msuk Diploma.walaupun sy dpt CGPA 3.00 dlm Pra Diploma Sains (Biologi) tapi sy tak lepas paper math so kira lulus separuh jalan.then sy masuk sebuah IPT tapi still under MARA dan amik kos Farmasi.

so yg berikutnya sy akan ceritakan pd anda semua ttg cerita selanjutnya pd masa akn datang coz skang ni ada kelas hahaah...ok see you all next time bye :D

Tiada ulasan: